Skip to main content

Muszle / Clamshells

Miałam ambitny plan uszycia ręcznie wymarzonych od lat muszelek. Marzyłam o tym od początku przygody z patchworkiem. Jednak nie pokochałam muszelek tak jak heksagonów, więc zrobiłam dużo łatwiejsze oszukane muszelki, naszywane na materiał po wcześniejszym połowicznym obszyciu papierowych szablonów i zaprasowaniu (pomysł na taką aplikację zaczerpnęłam z bloga Molly Flanders).

I had an ambitious plan to do clamshell quilt. I was dreaming about it from the beginning of my adventure with patchwork. But as I love hexagons I don't have the same patience to clamshells so I decided to do it as appliqué. It was much easier! I found the inspiration on Molly Flanders blog.




Jedno wiem, nigdy więcej muszelek, chociaż efekt jest bardzo przyjemny. Żeby dopełnić całości obramowałam je brzegami fabrycznymi i tak powstała moja nowa kosmetyczka.

I know it was my first and last time with clamshells however I like the effect. I framed it with selvages and now it's my new cosmetic bag.

Comments

  1. Good afternoon or good night, I'm from Brazil and I remembered my grandmother and my mother with your beautiful seams, I like to make friends and we have Elizabeth in Portugal with the thimbles, we are friends in common, I hope you like I do not like the cold, I prefer summer with the strong heat, I saw that you still love Poland and Malta, diversity, I'm waiting for a visit, I write poems that I dedicate to being a woman, in all the fullness and beauty, kisses!

    ReplyDelete
  2. Elisabete, the one that left up message !!!

    ReplyDelete
  3. Boska kosmetyczka! Nie mogę się napatrzeć! Szczególnie ta strona z niebieskimi elementami, miodzio:)

    ReplyDelete
  4. Druga w czerwonych odcieniach piękna , szkoda że ta technika jest taka pracochłonna , może kiedyś sama spróbuje ,twoje są śliczne :)

    ReplyDelete
  5. Szkoda, że z takimi przeszkodami, bo efekt jest imponujący i świetny kolorystycznie!

    ReplyDelete

Post a Comment

Dobre słowo motywuje :)

Popular posts from this blog

Patchworkowa Piłka (2) - Tutorial / Patchwork Ball - Tutorial

Christmas Caroling RAL 2017 Live!/ Świąteczne Kolędowanie RAL 2017 - Już jest!

Jak uszyć węża - tutorial