Skip to main content

Narzuta Afryka/ Africa Quilt

Pamiętacie moje dzikie koty, które pokazywałam jakiś czas temu? Oczywiście ukończenie narzuty w afrykańskim klimacie zajęło mi sporo czasu, ale nareszcie jest gotowa! Pikowałam lotem trzmiela, ale jeszcze dużo w tym temacie ćwiczeń przede mną- kluczowe okazuje się nie tylko dogadanie z maszyną pod kątem prędkości szycia i płynności ruchów ale też pozbycie się wszelkich "zadziorów" na płytce ściegowej, które potrafią skutecznie doprowadzić szyjącego do białej gorączki. Jak na pierwszy raz w tak wielkiej formie efekt mi się bardzo podoba.
Narzuta jest spora - ma ok 200 x 226 cm i żałuję, że nie mamy miejsca na sypialnię - zostawiłabym ją dla siebie :)
It' my newest quilt. My wild cats with African themes. I've used free motion quilt on in and I know that I have to practice more to have better effects. But at all I'm satisfied for the effects first time free motion quilting on so big quilt. It's about 78 x 89 inches and I regret we don't have enough space to have real bedroom than I would take it for my self. I love African themes and I'm fascinated with this continent.



tył

Moja fascynacja motywami afrykańskimi ma swoje konkretne źródło i dziś jest dobry dzień by o nim opowiedzieć :) Na studiach zafascynowały mnie misje, ale nie pomysł wyjazdu na nie tylko szukanie pomysłów jak je wspierać. Nie musiałam daleko poszukiwać źródła informacji, bo stała się nim moja koleżanka, a potem zresztą świadkowa na ślubie. Tak odkryłam akcje misyjne różnych zgromadzeń.
Akcje te nie polegają tylko na zbieraniu pieniędzy. Są to pomysły czasem z pozoru dziwne, ale skuteczne. Zaczęło się od zbierania znaczków i kart telefonicznych, a potem okularów, oprawek i szkieł okularowych. W sumie zebraliśmy w Zielonej Górze kilkanaście kilogramów oprawek, szkieł i okularów.
Kilka dni temu dowiedziałam się o nowej akcji, więc skoro jesteśmy w temacie afrykańskim to chcę Wam ją przybliżyć. Akcja polega na zbieraniu starych telefonów komórkowych, które są odsprzedawane - korzyść jest podwójna - misjonarze zyskują pieniądze na swoją działalność, a środowisko nie jest zatruwane telefonami wyrzucanymi do śmieci. Tutaj znajdziecie szczegóły akcji.
Wiem, że wiele osób ma odmienne od moich poglądy na temat religijności, działalności misyjnej itp. ale dla mnie jest to temat szczególnie bliski sercu. Jeszcze na studiach założyłam w ramach projektu HTML stronę misyjną. Działa do dzisiaj i chociaż nie jest najwyższych lotów to znajdziecie tam resztę akcji misyjnych i parę ciekawostek.
This part is about my links to polish Missionary shares which are connected to my fascination with Africa. This is not only about collecting money but also some useless things for us which missionaries can use to help people in need. All the details are HERE but only in Polish.

Wasze komentarze o Guciu i Mai były przemiłe - dziękuję!!
I hope you enjoy it and I'm linking up with these linky party:


Fresh Poppy Design

Comments

  1. Ula piękna narzuta , masz się czym chwalić, tak takie duże patchworki nie łatwo pikować wielkie bravo :-))))

    ReplyDelete
  2. jestem pod ogromnym wrażeniem pikowania
    rozumiem że ta kapa trafi na aukcje

    ReplyDelete
  3. Narzuta przesliczna-rzeczywiscie w afrykanskim stylu.Ciekawe masz zainteresowania-to przybliza Ci Afryke w duzym stopniu.Mialam okazje byc w Kenii kilka miesiecy,ale wylacznie jako turysta,choc mysle,ze widzialam te czesc Afryki nieco innymi,mniej 'turystycznymi' oczami.
    -Pozdrawiam-Halinka-

    ReplyDelete
  4. Ula, ale to przeciez nie jest lot trzmiela tylko piekny wzór! Staranne pikowanie i pracochłonna ta narzuta bardzo. Gratulacje.

    ReplyDelete
  5. Aż nie mogę znaleźć słów :)Ta narzuta to istne cudo i tak perfekcyjnie wykonana ! :)

    ReplyDelete
  6. poprostu CUDO!!!! żadne inne słowo niepasuje!

    ReplyDelete
  7. Ja nie wytrzymam - jakie to efektowne i po prostu piękne!!!

    ReplyDelete
  8. Jestem pod wielkim wrażeniem...piękna jest!!!Wiosennie pozdrawiam i ślę ciepłe uściski:)

    ReplyDelete
  9. Mmm, cudowna narzuta :]
    Świetne kolory, pięknie uszyta, a za pikowanki składam pokłony :D

    ReplyDelete
  10. piękna... napracowałaś się jak pszczółka...
    kolorystyka jest niezwykła... no i rozmiar imponujący ;))

    ReplyDelete
  11. Ula, prześliczna narzuta, pikowanie super. I taka wielka jest, czyli pikować jeszcze trudniej było. Wielkie brawa dla Ciebie :)

    ReplyDelete
  12. Piękna narzuta :)Podziwiam.
    Taki olbrzym to niesamowite jak dla mnie osiągnięcie.Mam nadzieję, że kiedyś mi się uda uszyć coś o takich gabarytach.


    Dziękuję bardzo za cenne porady oraz miły komentarz na moim blogu.

    Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  13. Oglądamy z wielkim podziwem! Jest piękna! Pikowanie rewelacyjne!

    ReplyDelete
  14. Your African quilt is so wonderful! Great design for that theme and I love the blocks with animals! Sunny wishes from Crete!

    ReplyDelete
  15. It is beautiful and you did a great job on the quilting!

    ReplyDelete
  16. Dziękuję Ulu za życzenia...i to jako pierwsza mi się wpisałaś:))) Ta moja przerwa w blogowaniu sprawiła, że mam teraz duże zaleglości...pomalutku staram się nadrabiać...A Ty widzę nie próżnujesz...a kapa wyszła rewelacyjnie!!!:) Podziwiam, ja już jakoś nie mam cierpliwości do tak dużych form...:)
    Cieplutko pozdrawiam, Ewa:)!

    ReplyDelete
  17. Narzuta piękna a pikowana lotem pracowitej pszczółki!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  18. That is a beautiful quilt. I really like how you combined the pre-printed animal blocks with pieced blocks.

    ReplyDelete
  19. Beautiful! The detail is great and I love how it's quilted. Thanks for linking to fabric Tuesday :)

    ReplyDelete
  20. Dziekuję za życzenia!!!
    No i ja również - wielki szacun:D:D:D Narzuta boska!!

    ReplyDelete
  21. Narzuta zjawiskowa. Pięknie wyglądałaby w pokoju mojej Córki urządzonym w stylu safari. Oj, piszczałoby dziewczę z zachwytu, bo patchworki są zawsze obiektem Jej westchnień... Zazdroszczę właścicielce :) ale to tylko taka maleńka, maciupeńka zazdrość, całkiem niewinna :) Bo któż z nas nie chciałby spełniać marzeń swoich Najbliższych?

    ReplyDelete
  22. Znalazlam u Ciebie ta narzute, o ktorej u mnie wspomnialas,,to chyba o ten roz chodzi..w sumie znam Juz Twoje prace na pamiec bo wciaz tu czegos szukam i szperam..hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Dobre słowo motywuje :)

Popular posts from this blog

Patchworkowa Piłka (2) - Tutorial / Patchwork Ball - Tutorial

Christmas Caroling RAL 2017 Live!/ Świąteczne Kolędowanie RAL 2017 - Już jest!

Jak uszyć węża - tutorial