Skip to main content

Szyjemy igielnik z heksagonów cz. 2

Dziś część druga naszego wspólnego szycia! Niektóre z Was już dawno mnie przegoniły w szyciu i ogromnie się cieszę z Waszego zaangażowania. Dziś kilka uwag o igle, nitce, o tym jak połączyć materiał z papierem i układzie. A to mój powstający układ przodu, niestety kontuzjowana rękę nieco ogranicza moje tempo

 1. Igła. Do fastrygi jakakolwiek igła będzie super. Do zszywania tak naprawdę każda ostra niezbyt duża igła też, choć przy okazji powiem Wam że są specjalne czarne igły, którymi doskonale zszywa się EPP (na zdjęciu te które mam ją). Niestety te specjalne igły często łamią mi się w palcach i jak zużyję wszystkie to raczej nie kupię ich znowu.

2. Nici. Do fastrygi jakiekolwiek, ja zużywam stare nici które do maszyny już się nie nadadzą. A do szycia używam zawsze jednego koloru nici bawełnianych (aktualnie używam bawełnianych Ariadny żeby je zużyć ale Gutermann wydaje mi się nieco lepszy i raczej potem będę się trzymać Gutermanna). 

EPP szyje się tak że nitki tak naprawdę nie widać na prawej stronie więc kolor nici nie ma większe znaczenia. A nici bawełniane mają ogromną przewagę nad poliestrowymi, bo się nie przecierają tak szybko. Jeśli spróbujecie szybko zrozumiecie o co mi chodzi. A ja jeszcze Wam podpowiem żeby używać krótkich kawałków nici 25-30 cm - wtedy zmniejszamy szansę osłabienia nici, przecierania i słabych szwów.

Czas na łączenie materiałów z papierkami czyli posoby fastrygowania materiału z papierowym kształtem. Są trzy główne:

1. Fastrygowanie samego materiału i ja taką metodę preferuję

Tu krótki instruktaż filmowy https://youtu.be/TXJjfgcr7sE

I drugi https://youtu.be/Y6FXR_GCplg

Ja fastryguję swoje heksagony tak jak w drugim filmie. Ale obejrzyjcie oba filmy to będziecie mieć porównanie minimalnie różnych metod. Tak naprawdę wiele lat fastrygowałam sposobem nr 1 a rok temu nauczyłam się drugiego bo daje ten sam efekt przy mniejszej ilości ruchów (optymalizacja czasu ;)

I moje ujęcie zdjęciowe (w wielu sprawach chodzę na skróty i tak samo tu, nie robię supełków bo i tak nitka się trzyma)




2. Fastrygowanie przez materiał i papier jednocześnie, na początku przygody z EPP tak było mi najwygodniej, ale na dłuższą metę ciężej wtedy wyciągać papierki. Chociaż niektórzy mówią że tak im się najlepiej trzyma materiał.

3. Fastryga za pomocą kleju, teraz to najpopularniejsza metoda ale dla mnie się nie sprawdziła, przeszkadza mi to odklejanie potem papierków bo mam wrażenie że jednak coś zniszczę. Ale są kształty gdzie klej najlepiej się sprawdza więc też żaden używam pomimo nielubienia.

Krótki instruktaż filmowy https://youtu.be/sxk_v_I-TF4

Są też inne sposoby np. przy użyciu fizeliny ale te trzy są najbardziej znane i polecane.

W następnej część przejdziemy do samego zszywania. Do ułożenia swoich heksagonów pamiętajcie o naszym szablonie projektu w układzie:

3 całe heksagony a potem połówka+2całe+połówka tak jak na grafice 



Tyle na dziś bo wiem że chcecie iść do przodu więc sposoby zszywania postaram się przygotować jak najszybciej! Do zobaczenia i dzięki że pokazujecie swój postęp na Instagramie #igielnikzheksagonow

Tutorial na igielnik z heksagonów w częściach: 

Comments

Post a Comment

Dobre słowo motywuje :)

Popular posts from this blog

Patchworkowa Piłka (2) - Tutorial / Patchwork Ball - Tutorial

Christmas Caroling RAL 2017 Live!/ Świąteczne Kolędowanie RAL 2017 - Już jest!

My Happy Place Row Along 2018