Skip to main content

Szyjemy igielnik z heksagonów cz.4

Najważniejsza część za nami, już wiecie o English Paper Piecing to co pozwoli Wam szyć każdy wzór w tej technice jaki Wam się spodoba! Więc kończmy nasz igielnik.

Czego potrzebujecie:

1. Gotowe dwa panele heksagonowe. Panele prasujemy. Ja prasuje lewą i prawą stronę ale jeśli boicie się o tkaniny nie musicie prasować prawej strony i dopiero wtedy wyciągamy wszystkie papierki.

2. Kawałek sztywniejszego, grubszego materiału o wymiarach takich jak heksagonowy panel (26x10,5cm). U mnie jest to materiał obiciowy. Uważam że jest lepszy niż ocieplina ale usztywnienie torebkowe też by się nadało.

3. Pasek materiału na zapięcie igielnika. Najlepiej kolorystycznie dopasowany do naszych heksagonów.

Jak go naszykować? Wyjściowe wymiary to 6cm szerokości i długości 5.5 cm

Jeden koniec paska zaprasowujemy na ok 0.5 cm, składamy pasek tak jak na zdjęciach. Z każdej strony po 1.5 cm i potem jeszcze raz do środka i stębnujemy dookoła (przeszywamy tak jak pokazuje fioletowa linia). Ten surowy brzeg na dole schowamy potem wyszywając go do igielnika






4. Zatrzask, średni rozmiar, mój ma średnicę ok 1cm. Nie mam urzadzy do nabijania nap i zatrzasków więc używam z powodzeniem takiego przyszywanego ręcznie.

5. Filc, ściereczki do kuchni o fakturze grubszego filcu albo inny materiał w który uznacie, że fajnie będzie się wbijało igły i który możecie wyciąć tak żeby się potem już nie strzępił. 

Poważnie użyłam ściereczek kuchennych! W pierwszym igielniku użyłam takich jak na tym zdjęciu, to było na Malcie i miałam słaby dostęp do fajnego filcu. 


Zresztą filc jak dla mnie zbyt szybko się filcuje. A teraz używam najtańszych z Tesco tylko zszywam je podwójnie. 

Generalnie chodzi o to, że możecie kupić coś specjalnie ale możecie wykorzystać coś co macie pod ręką.

Wymiary pojedynczej strony książeczki to: (na górze możecie zaokrąglić rogi, np odrysowując zaokrąglenie i potem odcinając resztę wg wzoru) 

długość/wysokość 7 cm , szerokość 6.5 cm





Mamy wszystko.

Przygotujcie sobie pasek, wytnijcie trzy strony naszej igielnikowej książeczki i niedługo ostatnia część- finalizacja szycia igielnika. Mam nadzieję że wytrzymacie kilka chwil zanim to przygotuję!

Na Instagramie możecie pokazywać postępy szycia używają hashtagu #igielnikzheksagonow

 

Tutorial na igielnik z heksagonów w częściach: 

 

Comments

  1. Dzięki za część dalsza. Czytam w moim ojczystym języku ale kumać niektórych wyrazów nie kumam 🤪. Ocieplina to wadding ale material obiciowy to co? Usztywniacz do torebek to Bolsal?

    ReplyDelete

Post a Comment

Dobre słowo motywuje :)

Popular posts from this blog

Patchworkowa Piłka (2) - Tutorial / Patchwork Ball - Tutorial

Christmas Caroling RAL 2017 Live!/ Świąteczne Kolędowanie RAL 2017 - Już jest!

Jak uszyć węża - tutorial